Börja med att boka grönt kort kurs med en erfaren Golf Pro som kan lära dig grunderna i svingteknik, grepp och andra viktiga färdigheter. Vår PGA Head Pro Jesper hjälper dig gärna!

Efter kursen genomför du golfförbundets digitala regelprov och spela på banan tillsammans med en fadder (vi hjälper dig gärna med att hitta rätt person). Har du klarat spelprovet, dvs nå minst 19 poäng över 9 hål) anmäla du avklarat spelprov till oss och vi fixar resten.

Bli medlem i en golfklubb

Öva på driving range: Besök vår driving range för att träna dina svingar och träffa bollar. Det är ett bra sätt att bli bekant med klubborna och hur de fungerar.

Spela på korthålsbanan: När du känner dig bekväm med dina svingar och är redo att spela på en riktig golfbana, börja med en runda på vår korthålsbana. Det kan vara överväldigande att spela en hel 18-hålsrunda i början.

Ha roligt!  Kom ihåg att golf är en sport som tar tid att bemästra, så var tålmodig med dig själv. Ha kul och njut av tiden på banan!

Våra pros

Jesper Johansson